Информатизација

Projekat za izgradnju integralnog informacionog sistema, koji obuhvaća aktivnosti iz svih vitalnih segmenata preduzeća, rađen je tokom 1998.godine, a u januaru 1999. potpuno je stavljen u funkciju. Projekat je većim dijelom finansiran iz sredstava donacije Finske vlade, a dijelom vlastitim ulaganjem.
Donacija je realizovana kroz dvije faze tj. dva sklopljena ugovora sa firmom OPTIMA-OR iz Sarajeva kao izvođačem cjelokupnog projekta.

Cijeli projekat je obuhvatao:

1. Nabavku i instaliranje HW opreme
U svim službama na svakoj od naših lokacija, od čega posebno treba naglasiti dvije SERVER mašine sa dva procesora pod OS SCO UNIX, koje se nalaze na dva lokaliteta u ul. Jaroslava Černija i ul. Terezija. Server mašine dovoljno su jake da mogu prihvatiti priključenje još do 100 radnih stanica na lokalitetu J. Černija i još do 80 radnih stanica na lokalitetu Terezija za rad u client/server arhitekturi na aplikacijama pod ORACLE bazom.

2. Komunikaciona oprema za:
a/ LAN na svakoj od lokacija, pri čemu svaka ima kompletno izvedeno kabliranje za pasivnu opremu za duži period naših potreba, koje će omogućavati brzine
prenosa do 100 Mbs, tako da eventualni prelazak na Fast Ethernet neće zahtijevati izmjenu sistema kablova.

b/ WAN koji povezuje sve naše lokacije: Jaroslav Černi, Terezija, Azize Šaćirbegović, PS Centar, Paromlinska i dva udaljena skladišta. Povezivanje LAN-ova
obavljeno je iznajmljenim PTT linijama, a zgrade unutar lokacije Jaroslav Černi povezane su optičkim kablom.

Bitno je da u projektu LAN-a po lokacijama i ukupnog WAN-a, nismo ostali zatvoreni sa postojećim kapacitetima, nego su otvorene mogućnosti dalje dogradnje uz minimalna ulaganja. Ovim smo dobili idealnu platformu za izgradnju inegralnog informacionog sistema jer smo obezbijedili komunikaciju sa svim lokacijama koje su u sastavu KJKP „ViK“.

3. Izradu aplikativnog software-a:
Kroz aplikativna rješenja obuhvatili smo veliki dio poslova u preduzeću, posebno na lokacijama Terezija (finansijsko-ekonomski poslovi) i Jaroslava Černija (baždarnica, vodomjeri, naplata) i kroz dostupnost svih informacija rukovodnim strukturama. Cjelokupni aplikativni software rađen je sa alatima ORACLE RDBMS u WINDOWS okruženju i instaliran je na dvije SERVER mašine, ovisno o poslovima koje pokrivaju:
– aplikacijama iz domena finansijsko-ekonomskih poslova pokriveni su poslovi kojima se zaokružuje praćenje tokova novca, roba i usluga. Dio ovih
aplikacija, koji pokriva skladišno poslovanje, instaliran je na PC- jevima u skladištima Briješće i Stup i modemskom vezom ostvaruje komunikaciju sa bazom
materijalnog poslovanja na SERVER-u u Tereziji;
– aplikacija obračuna potrošnje vode sa svim modulima koji je čine, instalirana je na SERVER-u na lokaciji J.ČERNIJA i ostvaruje direktnu komunikaciju sa
bazom na drugom SERVER-u. Ova baza podataka namjenjena je za rad svima, koji se bave finansijskim i naturalnim pokazateljima potrošnje vode.

Svi korisnici, koji imaju dozvolu za rad sa ovim aplikacijama bez obzira na kojoj se lokaciji nalaze, imaju direktan pristup ovoj bazi, bilo da je pretražuju ili ažuriraju.
Aplikacija je napravljena tako da funkcionalno zaokružuje određene grupe poslova: mjerenje i očitanje potrošnje vode, evidencije vodomjera i baždarenje, obračun potrošnje vode sa naplatom i utuženjima.
Ovaj specifični aplikativni softwar rađen je po našim projektnim zahtjevima i sa učešćem naših radnika u zajedničkom timu na izradi cjelokupnog projekta. On pokriva širok dijapazon poslova preduzeća i daje mogućnost da se, koristeći ga, povežu sve lokacije koje su u sastavu VIK-a.

Ono što treba posebno naglasiti već je ostvareno: povezivanje ove baze podataka sa bazom Geografskog informacionog sistema (GIS), koju uglavnom sami razvijamo.
S obzirom na to da se svakodnevnim stvaranjem velikog broja različitih transakcija ušlo u 2001. godinu sa oko 10.000.000 različitih vrsta slogova, morali smo voditi posebnu brigu o arhiviranju podataka. To je rezultiralo izradom novog modula arhiviranja podataka i kupovinom dvije nove izuzetno moćne server mašine, koje su određene za transakcione server-e. Stare server mašine ostavili smo za arhivske baze podataka. Posljedica ovog projekta je i prelazak na novi OS NT 2000 na sva četiri server-a, čime smo napustili OS SCO UNIX. Napravili smo još i upgrade baze sa Oracle7.3 na Oracle 9i.

S ponosom možemo istaći da naše preduzeće sada ima informacioni sistem na kome nam i mnoge razvijene zemlje mogu pozavidjeti. Imamo više od 160 PC radnih stanica na svim našim lokacijama koje su uvezane u mrežu, čime smo dobili mogućnost međusobnog komuniciranja svih instaliranih PC radnih stanica bilo kroz rad na aplikacijama koje su u eksploataciji ili na nivou E-mail pošte. Razvili smo i već koristimo servis INTRANET za protok informacija od internog značaja za preduzeće u lokalnoj mreži računara. Njegova osnovna namjena je da informacije od zajedničkog značaja budu dostupne svim zaposlenim radnicima u Preduzeću.

О ЈКП Водовод Ибар КМ
Јавно комунално предузеће водовод Ибар у Косовској Митровици

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: